Податкова декларація платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи)
До якого органу ДПС подається декларація платника ЄП 3 групи та в якій формі?
Відповідно до п. 296.4 ПКУ декларацію подають до контролюючого органу за місцем податкової адреси. Подати декларацію можна трьома знайомими всім способами: особисто, поштою або засобами електронної коммунікації з ДПС.
Електронний ідентифікатор декларації – J0103509.
В який строк подавати декларацію з єдиного податку і сплачувати податки за нею?
Платники ЄП групи 3 подають декларацію у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду (п. 296.3 ПКУ) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (див. пп. 49.18.2 ПКУ). Однак, якщо граничний день подання декларації припадає на вихідний день (у випадку із півріччям 2026 року це 09.08.2026 – неділя), то її можна подати у наступний робочий день. Тобто за півріччя 2026 року декларацію потрібно було подати до 10 серпня 2026 р. включно.
Коли сплачувати податки за поданою декларацією?
Визначена в декларації сума єдиного податку та військового збору до сплати підлягає сплаті протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал (див. п. 295.3, п. 1.11 п. 16-1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ). Наприклад, за півріччя 2026 року єдиний податок та військовий збір слід сплатити до 19.08.2026 включно (10 днів рахуємо від 09.08.2026, попри те, що це вихідний день).
Ставки податку складають 3% для платників ПДВ і 5% — для неплатників ПДВ. Подвійні ставки (6% або 10%) застосовуються у разі перевищення ліміту доходу або інших порушень умов перебування на спрощеній системі.
Які звітні періоди та строки сплати у 2026 році?
- За 3 квартали (9 місяців) 2026 року: граничний строк подання — 9 листопада 2026 року; граничний строк сплати ЄП — 19 листопада 2026 року;
- За 2026 рік (річна): граничний строк подання — 9 лютого 2027 року; граничний строк сплати — 19 лютого 2027 року.
Чи подавати декларацію, якщо не було доходу?
Згідно з чинним законодавством, юридичні особи – платники єдиного податку 3 групи мають законне право не подавати податкову декларацію, якщо протягом звітного року у них були відсутні об'єкти оподаткування або показники, що підлягають декларуванню. Це право є наслідком п. 49.2 ПКУ, який встановлює, що платник зобов'язаний подавати декларації лише за наявності об'єктів оподаткування або показників, які потрібно декларувати.
Попри це, доречно все ж таки подати «нульову» декларацію. Подання декларації, навіть порожньої, чітко фіксує податковий період і запускає відлік строку давності у 1095 днів для проведення перевірок (ст. 102 ПКУ).
Якщо ж декларацію не подати, податкова служба теоретично зберігає право перевірити цей період у будь-який час у майбутньому, оскільки строк давності без поданої звітності не починає минати.
Яка структура податкової декларації?
Декларація складається з таких основних розділів:
- Розділ І. Загальні відомості про платника податку.
- Розділ ІІ. Розрахунок доходу за податковий (звітний) період (заповнюється наростаючим підсумком з початку року).
- Розділ ІІІ. Розрахунок податкових зобов'язань з єдиного податку.
- Розділ IV. Визначення податкових зобов'язань у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (із застосуванням штрафів 3% або 5%).
- Розділ V. Розрахунок зобов'язань з військового збору.
- Додатки. Розрахунок загального мінімального податкового зобов'язання (МПЗ) за податковий рік (де коефіцієнт «К» для розрахунку становить 0,057).
Що робити, якщо самостійно виявлено помилку в поданій декларації?
Якщо юрособа подасть декларацію і до дати граничного строку її подання виявить у ній помилку, така помилка виправляється, подаючи звітну нову декларацію. Заповнюється ця декларація так само, як і звичайна звітна декларація, тільки правильними даними. Але у верхній частині декларації позначку «Х» слід поставити в комірці «Звітна нова», а не у «Звітна».
Якщо помилку буде виявлено після дати граничного строку подання декларації, потрібно буде подавати уточнюючу декларацію. Або ж виправляти помилки у звітній декларації наступного періоду.
Як заповнювати декларацію?
Докладно про заповнення Декларації платника єдиного податку 3 групи (юрособи), рядок за рядком, читайте у статті від редакції.
- Вид податку:Єдиний податок
- Держ. орган:Державна податкова служба
- Тип звітності:Податкова звітність
- Тип документу:Декларації
- Звітний період:Квартал
- Подання: 40 дн. після звітного періоду
- Сплата: 50 дн. після звітного періоду
- Найближча дата подання:09.11.2026
- Найближча дата сплати:19.11.2026
- Актуальність:перевірено редакцією станом на 09.10.2026
Інструкцію із заповнення та подання цього бланку від редакції «Дебет-Кредит» читайте за посиланням.
Більше інструкцій із заповнення та подання бланків податкової та статистичної звітності дивіться тут.
- Актуально з 20.02.2025
- Версія від 30.12.2022
- Версія від 05.05.2017
- Версія від 28.07.2015
