Заява про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування
Для відмови від спрощеної системи оподаткування використовується та сама уніфікована форма Заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, що й для реєстрації чи внесення змін. Головна відмінність полягає в тому, що у «шапці» документа необхідно поставити позначку навпроти пункту «Відмова» та заповнити спеціальний рядок підстав.
Як надіслати заяву для відмови від ЄП через Е-кабінет?
Для надіслання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування ФОП в меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирає рік та місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирає Заяву за формою F0102003 (для юрособи – J0102003). При цьому за замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації.
У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документа, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
Розрахунок доходу разом із Заявою подавати не потрібно.
В які строки слід подавати заяву?
Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів.
У разі добровільної відмови від спрощеної системи оподаткування – не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) (пп. 298.2.1 ПКУ).
Аналогічний строк, на думку податківців, діє для юросіб, які втрачають право перебувати у 3 групі ЄП через зміну складу власників – про це див. ЗІР тут.
А от якщо платник єдиного податку змушений перейти на загальну систему оподаткування через перевищення у податковому (звітному) періоді обсягу доходу, що визначений для таких платників у ст. 291 ПКУ, можуть (а 3 група зобов’язана) перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ.
Заява в такому випадку подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу. Про це читайте тут і тут.
Куди подавати заяву?
Заява подається до контролюючого органу за місцем податкової адреси суб'єкта господарювання.
В який спосіб можна подати Заяву до органу ДПС?
Заява подається за вибором платника податків в один із таких способів:
- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
- засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Як запомнити Заяву?
Наразі для «єдинників» діє одна форма Заяви:
- для переходу на спрощену систему оподаткування,
- внесення змін щодо даних в Реєстрі платників ЄП,
- та для відмови від спрощеної системи.
У цій статті ми зупинилися на нюансах заповнення заяви для відмови від ЄП, а ось тут — розглянули перехід на ЄП, внесення змін та обирання нової ставки єдиного податку.
- Вид податку:Єдиний податок
- Держ. орган:Державна податкова служба
- Тип звітності:Не є звітним документом
- Тип документу:Заяви
- Звітний період:Квартал
- Подання: 81 дн. після звітного періоду
- Найближча дата подання:18.12.2026
- Актуальність:перевірено редакцією станом на 02.10.2026
Інструкцію із заповнення та подання цього бланку від редакції «Дебет-Кредит» читайте за посиланням.
Більше інструкцій із заповнення та подання бланків податкової та статистичної звітності дивіться тут.
- Актуально з 24.12.2024
- Версія від 22.10.2019
- Версія від 20.12.2011