Звіт про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах (Форма №1-ОП)
З якої дати діє нова форма Звіту?
Звіт про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах (Форма №1-ОП) з 01 березня 2026 р. отримав нову форму, затверджену Наказом №641. Цей же наказ затвердив і Порядок заповнення цього Звіту.
Хто і коли подає цей Звіт?
Форму №1-ВП подають суб’єкти господарювання, які здійснюють оптову торгівлю та/або ввезення на митну територію України, вивезення за межі митної території України таких товарів:
- спирт етиловий,
- спиртові дистиляти,
- біоетанол,
- алкогольні напої,
- тютюнові вироби,
- тютюнова сировина,
- тютюн та/або промислові замінники тютюну,
- рідини, що використовуються в електронних сигаретах.
Виробники цих товарів Звіт за формою №1-ОП не подають! Виробники, які мають одночасно ліцензії на право виробництва та на право оптової торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, подають лише Звіт №1-ВП!
А як бути в ситуації, коли виробник таких товарів є одночасно і їх оптовим продавцем? В такому випадку теж подається Звіт №1-ВП. Про правила його складання в такому випадку, читайте у статті за посиланням.
Звіт №1-ОП подається не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним. Якщо граничний термін подання Звіту припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем терміну подання таких звітів є перший після неробочого дня робочий день. За червень 2026 року цей Звіт треба подати до 10 липня 2026 року включно.
Якщо виробник має у своєму складі структурні одиниці, які не є юридичними особами, Звіт заповнюється в цілому щодо виробника з урахуванням усіх структурних одиниць. Тобто за відокремлені підрозділи його складати окремо не потрібно!
До якого державного органу подавати Звіт?
За Законом №3817, Звіт подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Наразі ним є ДПСУ. Однак, згідно з Порядком №641, Звіт подається до територіального органу ДПС за основним місцем обліку виробника як платника податків. Тобто саме цей орган буде тим, який треба вказати у Звіті як адресата (особу, якій він надається).
Звіт подається лише в електронній формі!
Чи подавати Звіт у разі відсутності діяльності?
Ані в Законі №3817, ані в Порядку №641 не передбачено можливості не подавати Звіт у разі відсутності діяльності, яка має в ньому відображатися. Отже, навіть «пустий» Звіт за формою №1-ОП треба подавати!
Але цей «пустий» Звіт має власні правила заповнення. Згідно з Порядком №641, у рядку 11 загальної частини Звіту, у разі відсутності даних для відображення у розділах Звіту у відповідних клітинках, що відповідають номерам таких розділів, проставляються позначки «Ч», а відповідні розділи Звіту не заповнюються.
Коди товарів та одиниця виміру у Звіті
При складанні Звіту здебільшого потрібно зазначати інформацію про залишки та рух товарів. А зазначаються ці товари в розрізі Кодів, одиниць виміру та видів (далі – Коди), які теж затверджені Наказом №641.
Як відбувається округлення показників Звіту?
Під час відображення інформації про обсяг продукції / товару / сировини у відповідних графах Звіту слід здійснювати округлення показників:
- до 2-х знаків після коми або цілого числа – обсягів товарів, для яких в Кодах передбачено одиниці виміру в дал, дал б. с., л, а також посівної площі тютюну, яка вимірюється в гектарах;
- до 6-х знаків після коми або цілого числа – обсягів продукції / товару / сировини, для яких в Кодах передбачено одиниці виміру в т, млн штук.
Які штрафи за неподання Звіту або помилки у ньому?
Неподання або несвоєчасне подання Звіту, або подання Звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі за операціями з ввезення на митну територію України та/або вивезення за межі митної території України) спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, – штраф 3 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
Розмір мінімальної зарплати з 01 січня 2026 року складає 8647 грн (про це читайте у нашому довіднику). Тобто у 2026 році цей штраф становить 25 941 грн.
Які особливості виправлення помилок у Звіті і штрафи, якщо цього не зробити?
У разі якщо суб’єкт господарювання самостійно виявив помилки у поданому ним Звіті, він зобов’язаний подати уточнений Звіт у термін, установлений для такого суб’єкта господарювання в ст. 72 Закону України від 18.06.2024 №3817-IX. А саме – до кінця місяця, наступного за звітним місяцем. У такому випадку штраф до такого суб’єкта господарювання не застосовується.
Звісно, що не буде штрафу й у випадку, якщо помилку виправити до закінчення граничного строку подання Звіту і подати звітну нову форму. Якщо ж помилка буде знайдена пізніше або уточнений Звіт буде поданий пізніше, штраф буде. В такому випадку він буде таким, як за неподання Звіту взагалі, тобто ті ж 25 941 грн.
- Вид податку:Акциз
- Держ. орган:Державна податкова служба
- Тип звітності:Податкова звітність
- Тип документу:Звіти
- Звітний період:Місяць
- Подання: 10 дн. після звітного періоду
- Найближча дата подання:09.10.2026
- Актуальність:перевірено редакцією станом на 08.10.2026
Інструкцію із заповнення та подання цього бланку від редакції «Дебет-Кредит» читайте за посиланням.
Більше інструкцій із заповнення та подання бланків податкової та статистичної звітності дивіться тут.
- Актуально з 01.03.2026
- Версія від 01.10.2024
